AE PRAT 1 CE EUROPA 0

El Sagnier també veu guanyar el Prat

    

(Crònica i fotos: José David Muñoz). El Prat aconsegueix la primera victòria de la temporada davant el seu públic jugant bona part del partit amb un home menys.

Els Prat-Europa acostumen a ser enfrontaments que van més enllà d’allò estrictament esportiu. Enguany, se li afegia un nou al•licient. Manolo Márquez s’enfrontava per primera vegada al seu anterior equip i no ocultava les ganes de revenja. Amb la moral pels núvols després de guanyar a Banyoles, els pratencs sortien al terreny de joc amb l’esquema habitual però amb la posesió de la pilota al seu poder. L’Europa corria sense poder fer-se amb ella i quan ho aconseguia, la defensa local s’encarregava d’espatllar qualsevol intent ofensiu. Ni obrint-se cap a les bandes, com demanava Valero des de la banqueta, els escapulats podien crear cap tipus de perill a Toni, que tenia tan poca feina com Carulla al llarg de tota la primera meitat.
Miguel Rubio era el primer pratenc en disparar, amb un xut molt creuat, i després ho intentava Jaime Fuentes amb una falta directa que passava per sobre el travesser. Els escapulats només podien veure Toni amb un xut de Nefta.

A la represa, la metxa va trigar poc a encendre’s. Tres minuts fulgurants de l’Europa deixaven pràcticament noquejat el Prat, amb dues arribades de Nefta i Fernando que feien lluir Toni. Els graciencs començaven a dominar el joc quan més oxigen necessitava el Prat, que a més veia com Palet era rigorosament expulsat per doble amonestació i havia d’afrontar més de mitja hora de partit amb un home menys. Diuen que amb deu els equips es multipliquen. I en aquest cas, el tòpic es va complir. L’entrada al terreny de joc de Toni Pérez feia tornar boja la defensa escapulada i provocava una falta enganxada a l’àrea gran. Javi Lara no fallava i de falta directa establia el marcador definitiu a l’electrònic.

Mirant el cronòmetre, l’Europa buscava a la desesparada aconseguir un puntet, però sense fruit. Ramon Suarez va tenir als seus peus l’oportunitat d’aconseguir l’empat però Toni realitzava una bona estirada que salvava la victòria del seu equip. L’Europa encaixava un cop moral tot just quan acaba d’encetar una setmana en la que es veurà les cares amb el Santboià dimecres i amb el Cornellà, diumenge.
El Prat, en canvi, suma dues victòries seguides, i ja està preparat per visitar diumenge el municipal de Balaguer, davant un equip que encara no ha perdut al seu camp.

AE PRAT: Toni, Omar, Raul Barriendos, Rafa Murillo, Comas, Ernest, Palet, Alex Perez (Xavi Garcia 83’), Jaime (Toni Pérez 65’), JAvi Lara i Miguel Rubio (Ramon Giró 90’).

CE EUROPA: Carulla, Amantini, Macanàs, Suarez, Roger, Fernando, Delmas (Alex Isern 76’), Oscar (Xavi Garcia 64’) Nefta (Sanchez 81’), Albert Martínez i Callicó.

Àrbitre: Otal González. TG als locals: Alex Perez, Jaime Fuentes, Toni Pérez. Als visitants: Suárez, Fernando, Delmás, Nefta. Doble amonestació a Palet (54’)

GOL: 1 a 0 Javi Lara 72’.

INCIDÈNCIES: Municipal Sagnier. 600 espectadors. Es va guardar un minut de silenci per la mort del pare del senyor Àngel Marquez, director del Carrefour, i de Manuel Revilla, pare del periodista, speaker i reconegut pratenc, Manolo Gol.

Opinions
Manolo Màrquez (Entrenador de l’AE Prat)

-“Si ens fan el gol ells abans, potser haguessin guanyat el partit. L’expulsió ha estat totalment injusta, però també reconec que la falta del gol tampoc ho era. Necessitàvem la primera victòria a casa perquè en dos partits hem perdut més que en tot l’any passat. Sempre que un juga contra un exequip la victòria sembla més especial”-.


Opinions
Javi Lara (Jugador de l’AE Prat)

-“Hem dominat tot el partit. A la segona part, després de l’expulsió de Palet ens han creat molt de perill però finalment hem estat els justs vencedors. Portava molt de temps intentant marcar un gol de falta i per fi avui ho he aconseguit”-.


Opinions
Raul Barriendos (Jugador de l’AE Prat)

-“Són tres punts molt merescuts per tot el que hem viscut al partit. Era important guanyar a casa per què hem de fer del Sagnier un fortí per evitar que d’aquí marxin el mínim de punts possibles”-.


Opinions
Miguel Rubio (Jugador de l’AE Prat)

-“Portem dos partits intentant jugar més i controlar la pilota i ens està donant resultats. Crec que l’àrbitre s’ha equivocat amb l’expulsió de Palet, però són decissions de futbol. A Balaguer farem un partit dur, i recordo que sempre allà hem viscut grans encontres de futbol”-.

Opinions
José Ángel Valero (Entrenador CE Europa

-L’equip que es queda amb un home menys sempre es creix i no hem sabut reaccionar. El partit el teníem com volíem i només ens faltava arribar amb claredat a dalt. No se’m passava pel cap sortir del Sagnier sense haver sumat cap punt-.